我知誰掌管明天

我不知明日將如何?每時刻安然渡過
我不求明天的陽光,因明天或轉陰暗
我不為將來而憂慮,因我知主所應許
今天我必與主同行,祂深知前途光景

許多事明天將臨到,許多事難以明瞭
但我知主掌管明天,祂必要領我向前

我不知明日將如何,或遭遇貧苦飢餓
那看顧麻雀的恩主,必隨我時刻看顧
我前程雖經歷水火,或快樂或有災禍
但我主引導我路途,祂寶血將我塗抹

許多事明天將臨到,許多事難以明瞭
但我知主掌管明天,祂必要領我向前

 

   Shamara唱→   

I Know Who Holds Tomorrow

詞/曲:Ira F. Stanphill 1914-1994
演唱:George Younce / Larry Ford

I don't know about tomorrow, I just live from day to day.
I don't borrow from it's sunshine, For it's skies may turn to gray.
I don't worry o'er the future, For I know what Jesus said,
And today I'll walk beside Him, For He knows what is ahead.

Many things about tomorrow, I don't seem to understand;
But I know Who holds tomorrow, And I know Who holds my hand.

I don't know about tomorrow, I't may bring me poverty;
But the One Who feeds the sparrow, Is the One Who stands by me.
And the path that be my portion, may be through the flame
or flood,
But His presence goes before me, and I'm covered with His precious blood.

Many things about tomorrow, I don't seem to understand;
But I know Who holds tomorrow, And I know Who holds my hand.


ss005.gif 

所以,不要為明天憂慮,因為明天自有明天的憂慮;一天的難處一天當就夠了。』<馬太6:34>

其實明天如何,你們還不知道。你們的生命是甚麼呢?你們原來是一片雲霧,出現少時就不見了。你們只當說:「主若願意,我們就可以活著,也可以做這事,或做那事。」』<雅各書4:14~15>

這也是一首大家耳熟能詳的詩歌~
旋律幽美、歌詞內容動人,
能給予許多人安慰、平靜,更能給人有種力量~

這首歌光是中文的版本就很多種~
因為翻譯的不同啊~
所以,寶某就放最普遍被人唱的譯本詩歌給大家聽~
希望各位能不嫌棄啦~
而英文版的也有許多不同版本,
寶某也是只放兩首較為普遍的版本~
第一首是由
George Younce  Larry Ford 兩人合唱的~
第二首是由Shamarar唱的~

兩種不同韻味,聽起來都很棒~

各位弟兄姊妹:讓主來掌管我們的一切;包括明天~
因為我知道祂掌管未來,我又何必為未來籌算呢?
俗語說的好:計畫遠不及變化~
你計畫再多再好,能趕得上變化嗎?
將一切重擔交託給主吧~
讓祂為我們計畫明天~

arrow
arrow
    全站熱搜

    baosss 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()